21 nov 2014

Kaarten op Yupo papier, kaarten met Brusho achtergrondjes en nog veel meer...

In de afgelopen week, een dag, heel gezellig met Alie  samen kaarten gemaakt en hieronder mijn  resultaat van een heel creatieve dag.  Alie hieronder dus ook het resultaat van de achtergrondjes die nog niet klaar waren en nu op een kaart zitten.

De is de tweede kaart de eerste kaart met Yupo papier en Alcahol ink staat hieronder. Voor mij helemaal nieuw. Ik had er nog nooit iets mee gedaan.  Alleen over gelezen en gezien. En ik moet zeggen, ik vind het heel leuk om te doen en zie hieronder de resultaten.

Ik kwam er wel achter dat niet alle inkt droogt op Yupo papier. Uiteindelijk heb ik gestempeld met Stazon inkt. Ook heb ik er nog een beetje goud over geprayd, dat zie je niet zo goed op de foto maar geeft een gouden glans. En al leek het er eerst op, dat het niet droogte, het deed het wel.  Ik heb het wel ook heel voorzichtig nagedroogd met de heatgun.  En dit is het resultaat.
De kaart hieronder heeft een achtergrond van Distress ink en stencilmallen. Voor het achtergrondje van de stempel heb ik met Brusho gewerkt. (Pigment korreltjes gemengd met water)  Erg mooie heldere  kleuren zijn dit. De stempel is van Viva las VegaStamps. En die zijn erg leuk. Ik vond deze tekst wel heel leuk erbij passen.


 Ook de achtergrond van deze kaart is gemaakt met Brusho en de veren stempels zijn van Artemio.
Het tekststempeltje is van de voordeelboeken winkel. Hier en daar gewerkt met de Sharpie witte gelpen.


 Bij deze kaart gewerkt met Distress ink en mallen in het achtergrondje. De stempels zijn van Designs by Ryn.Erg leuke stempels die ik van Alie heb gebruikt. De schilpad heb ik geëmbossed. De tekst heb ik op de computer gemaakt omdat de tekststempel die ik heb heel erg plakt en ik dus bijna niet meer kan gebruiken.


De laatste kaart uit deze serie is weer een achtergrond van Distress ink met mallen met daarop de leuke en een beetje gekke stempels van Viva Las Vegastamps. Waar ik zeker iets van ga aanschaffen.

Zoals je ziet een hele lange blog dit keer maar ik hoop dat jullie
hem leuk vinden.
Groetjes Janny

16 opmerkingen:

  1. Wat zijn is de finishing touch enorm mooi geworden Janny!!! Lollll, dat we toch zoveel hebben gedaan tijdens al dat beppen he? :-). Fijn dat je het naar je zin hebt gehad...geheel wederzijds trouwens!
    Hartelijke groet,
    Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uhhhh ...moet zijn: Wat IS de finishing....etc....zucht: mijn enthousiasme hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een prachtige achtergronden en zo mooi bestempeld Janny vooral met die veren super.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow what gorgeous backgrounds! Happy weekend, Shirleyxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn jullie goed bezig geweest zeg!!! Die Alie, kan alvast beginnen met het geven van workshops, jouw resultaten zijn prachtig!!!Ja die veren kaart heeft ook mijn voorkeur, maar de anderen vind ik ook super hoor, en dit allemaal op één dag!!!Ik ben al blij met één kaartje per dag!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Looks like you and Alie had the most fabulous creative time Janny :-) all of your projects are stunning with the most fabulous backgrounds and details. It's lovely to catch up with you and to have you join in with our Stencil Mania Challenge at ATP Exchange.

    TFS and best wishes
    Annie x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow you have been busy, I like all the fantastic backgrounds you had created, fabulous burst of colors. Thank you for joining us at ATSM.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great collection of cards with such stunning colours.So pleased you joined us at ATSM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, what a wonderful series of cards! I love the alcohol backgrounds. I really like your ASM card with the stencilled background and super image and sentiment. Thanks so much for playing along with ASM this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You have a gr eat eye for colour Janny, all of these are lovely and super ink work as well.

    Thanks so much for joining our November challenge at Penny Black and More.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Every work is so amazing, just perfect! Thank you so much for sharing this beautiful cards with us at EAC.
    hugs Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lovely collection of cards and thanks for joining us at Penny Black & More this month, Luv Sam x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fabulous card - all of them! Your first one is my favorite - can't believe you never did alcohol inks - it looks like you area natural at this! Thanks for playing again with us at ATSM this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WOW!!! Love those backgrounds. You did a wonderful job. Thank so much for joining us at Thought the Craft room Door challenge.
    Fabulous ideas and great inspiration.
    Hugz from Wisconsin, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. How lovely to see you again Janny! Your cards are beautiful and so many to look at too! It's difficult to choose a favourite from all these. I love the one with stencilling that you have added for my challenge at ATP Exchange and I'm so glad you joined us!
    Take care,
    Julia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful and fabulous cards.
    Thank you for sharing with us at Penny Black and more;-))m

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog.
Ik wil iedereen bedanken voor de leuke en lieve berichtjes die jullie op mijn blog schrijven.

Thank you for visiting my blog.
I want to thank everyone for the nice and sweet comments that you give on my blog.

Liefs Janny